Wat is een bloempot kapsel ? hoe doen ze dat, en lopen er nog jongens / mannen mee rond ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Haar
5.8K

Het beste antwoord

bij een bloempot kapsel loopt de haar grens ongeveer van af de bovenkant van de oren en alles wat daar onder zit word weggeschoren, en aan de achterkant vanuit de nek wordt het opgeschoren meestal met een tondeuse, en aan de voorkant met een korte pony het is dus een kort kapsel of het leuk staat hangt er vanaf wat voor gezicht je hebt en postuur, vaak word het gedragen door kinderen en jongens .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dit is een bloempotkapsel.
Het was heel lang vreselijk uit de tijd, maar nu is het weer in.

Het woord bloempotkapsel komt door het feit alsof je een pot op je hoofd zet en daaromheen knipt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kapsel waarbij de onderkant kort genipt ik, en bovenop het hoofd het haar langer, er is een duidelijke scheidslijn zichtbaar. Het heet bloempotkapsel omdat het lijkt alsof er een bloempot op iemands hoofd is gezet en wat buiten de bloempot valt is kortgeschoren/geknipt en daarbinnen niet. Tegenwoordig zie je het weer wat meer, maar ik zie er vooral wat jongere jongens mee lopen. Persoonlijk vindt ik het dan nog wel schatting, maar niet echt bij volwassenen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, er zijn mensen die dat dus mooi vinden en het nog hebben. Zelf vind ik het erg lelijk en ouderwets...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
toen ik jong was zette onze moeder een sjabloon op ons hoofd en knipte alles weg wat er onderuit kwam, dat werd in onze jeugd (jaren 50/60) een bloempotkapsel genoemd. Je liep er niet mee voor schut want bijna iedereen op onze school tot een jaar of 10 had het.