Word een implantaat vergoed vanuit de basisverzeking als je een snijtand hebt verloren voor je 18e en je de definitieve keuze maakt voor je 21e?

Toen ik 7 was ben ik mijn laterale snijtand verloren door een ongeluk. Ik heb 5 jaar lang een etsbrug gehad maar dat is geen mogelijkheid meer.
Inmiddels ben ik 21 en moet ik de keuze maken tussen en 3 delige brug of implantaat met bottransplantatie. Nou hoorde ik van iemand dat het vanuit de basisverzekering vergoed word als je voor 18 jarige leeftijd een snijtand bent verloren en je voor je 21e je definitieve keuze maakt. Weet iemand of dit waar Is? Ik ben nu inmiddels al 21 en mijn tandarts heeft hier nooit wat over gezegd. Graag hoor ik het als iemand dit weet. Groetjes Daniëlle

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.9K

Antwoorden (1)

Als het implantaat voor je 23e verjaardag wordt geplaatst, wordt dat nog vergoed. Dus niet tot je 21e maar voor je 23e.

"Implantaten met kronen voor snij- en hoektanden, als deze niet zijn aangelegd of wanneer ze ontbreken als gevolg van een ongeval. In 2017 krijgt u een vergoeding als het implantaat met kroon voor het 23e jaar wordt geplaatst. De tand moet wel al voor de 18e verjaardag van uw kind ontbreken."
(De link is van CZ maar de vergoedingen voor de basisverzekering zijn voor elke verzekeraar hetzelfde. In de tekst staat nog 2017, maar CZ vermeldt het bij de vergoedingen voor 2018 dus daarin is niets gewijzigd.)
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wauw super dankuwel. Dat had ik nog niet gevonden. Alleen nog een vraag: ik was toen het gebeurde ( 13 jaar geleden) natuurlijk verzekerd bij mijn ouders. Nu heb ik zelf een verzekering en mijn ouder hebben inmiddels ook een andere verzekering. Vanuit welke verzekering moet dit vergoed worden? Mijn eigen of de verzekering die mijn ouders toen in die tijd hadden ?
Inekez1
6 jaar geleden
De kosten moeten worden vergoed door de verzekering die jij hebt op het moment dat de behandeling plaatsvindt.