Ik kreeg een mail binnen waarin stond "gebruik je mobieltje nooit maar dan ook nooit als ie in het stopcontact zit", klopt dit ??

Dit stond er ook nog bij samen met foto's van brandschade en -verwondingen :

"Een paar seconden later ontstond er sluiting en de 220 volt sloeg door naar het niet geaarde toestel.
De man sloeg tegen de grond door de enorme schok.

Zijn ouders kwamen de kamer binnen en vonden de man bewusteloos
op de grond met een trage hartslag en verbrande vingers"

13 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo zijn er in Afrika ook smsjes die de rondte doen. Als je een sms van een bepaald nummer zou krijgen zou je namelijk dood gaan! haha
rubia
13 jaar geleden
Ik gebruik mijn gsm ook regelmatig wanneer ie in het stopcontact zit, ook nooit problemen gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HOAX! Oh, en je gaat ook niet dood als je op één avond bailey's en bitter lemon drinkt.

Antwoorden (9)

Ik bel regelmatig met mijn mobieltje terwijl hij in het stopcontact zit en ik heb nog nooit mijn handen gebrand aan dat apparaat.
Ik heb er zelfs nog nooit van gehoord dat het kan gebeuren.

Het kan uiteraard een incidentje zijn, productiefoutje van een toestel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat de mail sterk overdreven is. Gebruik zelf de mobiel heel vaak, terwijl hij aan de lader zit. Nooit wat gebeurd. Bovendien is dit de eerste keer, dat ik hoor, dat er risico;s aan vastzitten. Als de risico's echt zo groot zouden zijn, dan zou er in de media veel meer aandacht aan besteed zijn. Kortom, dit mailtje is waarschijnlijk pure bangmakerij.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Ik zou je graag een mailtje willen sturen waarin staat 'Geloof je e-mail nooit, maar dan ook nooit als er dit soort tekst in staat'. Zeker niet als die e-mail door gestuurd wordt naar 5 of meer andere mensen en als de persoon waarvan jij hem ontvangt de mail niet zelf geschreven heeft maar ook doorgestuurd heeft.

Oftewel, je hebt een ketting brief ontvangen, die je ongetwijfeld weer door moet sturen naar andere mensen.

Oftewel, mail verwijderen en verder vergeten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit soort mails check ik altijd even op urbanlegends.about.com. In goed nederlands: broodje aap verhalen. Zo ook deze. Zie link.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dit fabeltje doet al jaren de ronde op Internet. Compleet met de meest angstaanjagende foto's. Een fabel dus.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de enige kans op ontploffing is als je er een goedkope namaak batterij in plaats, dat is pas echt gevaarlijk en bewezen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er was eens een man aan het zonnebaden op het strand toen een rukwind zijn parasol omhoog tilde en hem even later doorboorde. Dit is echt gebeurd.
Ik kan me nu zo voorstellen dat er een control-freak mailtjes rondstuurt met het goedbedoelde advies: "Neem nooit, maar dan ook nooit een parasol mee naar het strand."

Zoals je dit advies zou opvatten, doe dat ook met het advies in het door jou aangehaalde mailtje.
Negeren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er staat geen 220 volt op je telefoon, maar 12 volt. Je mobiel gebruiken terwijl hij in de lader zit is ongeveer zo gevaarlijk als je laptop gebruiken terwijl de stekker in het stopcontact zit: niet.

Dit is één van de vele hoaxs die op internet de ronde doen. Werk niet mee aan dit soort bangmakerij. Negeren - wissen.

Vooral nooit een waarschuwing die je via e-mail binnenkrijgt doorsturen zonder éérst gecontroleerd te hebben of er enige waarheid in zit (in 99,99% van de gevallen is dat niet zo). Of het nu gaat om mobieltjes waar 220 volt op zou staan, virussen die je PC zouden vernielen tenzij je een bepaald (juist essentieel) bestand zou wissen, of traditionele kettingbrieven die ongeluk brengen als je ze niet doorstuurt.

Het is allemaal dezelfde categorie, vaak aan jou doorgestuurd door een kennis die er bang door is gemaakt en het heel goed bedoelt. Het enige wat je ermee moet doen is de keten stoppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals vele alle reacties hierboven gaat het inderdaad om kettingmails en die moet je inderdaad niet geloven. Dit is pure bangmakerij.
Als je het toch voor jezelf niet vertrouwt; laadt je telefoon dan op in een geaarde stekkerdoos of een geaard stopcontact.