Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe merk je nu écht dat je muizen (of ratten) in huis hebt?

zijn er trucjes om uit te vogelen of je ze daadwerkelijk in huis hebt of hoe kun je het nu zeker weten voordat ik allemaal vallen/gif ed ga neerzetten en ze er helemaal niet zijn....

Toegevoegd na 7 minuten:
heeft er iemand anders ervaring met een 'muizenverdrijver' apparaatje dat je in de schuur of huis hangt en een soort piep afgeeft waar de muizen niet tegen kunnen.....?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
4.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (8)

Als je keuteltjes vind, dan kun je er wel zeker van zijn dat je muizen (of ratten) in huis hebt.
Een andere indicatie kan zijn dat verschillende verpakkingen aangevreten zijn.

Toegevoegd na 5 minuten:
Nee, ik heb geen ervaring met een muizenverdrijver.
Laatste keer dat we last hadden van muizen in dekelder hebben we dit opgelost met een ouderwetse val neer met een stukkie kaas.

Het komt bij ons zo sporadisch voor dat ik geen geld zou uitgeven aan zo'n apparaat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je muizen hebt dan zul je ze zien, horen of hun keutels zien liggen. (soms achter meubelen/keuken) Ook zul je misschien plekken tegen komen waar ze aan geknabbeld hebben. Als je al die dingen niet tegenkomt, lijkt het me onwaarschijnlijk dat je muizen hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wij hebben dubbele plafonds en als we op bed lagen dan hoorde je gedribbel

ik merkte ook dat er keutels in de kelder lagen en verpakkingen waren aangevreten

er kwam zelfs eens een muis onder de kelderdeur door

alle gaten en kieren in de kelder dichtgesmeerd want werkelijk ze kruipen door de onmogelijkste spleten

en roosters buiten geplaatst tegen de muur waar die langwerpige gaten zitten

en ook roosters bij de regenpijp in de dakgoot zodat ze niet meer naar boven konden

ik heb geen last meer van muizen