Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

betekent een "vrije-arm" naaimachine dat er een voetpedaal bij zit?

even een stomme snelle vraag. Ik ben even aan het kijken op marktplaats en kom er nergens achter.
En heeft iemand nog suggesties of aandachtspunten als ik een naaimachine koop van marktplaats? Ik ben echt een totale absolute beginner.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
4.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee een vrije arm betekend dat het gedeelte waar de naald zit van onderen open is zodat je er ook stof onder door kan schuiven (pfff is dit te snappen :))
Zal er een plaatje bij zoeken.

Welke naaimachine jemoet aanschaffen is erg afhankelijk van wat je er mee wil gaan doen, wil je spijkerbroek ritsen vervangen, of dingen netjes afwerken, goede knoopsgaten maken of zelfs borduren zal je moeten zoeken naar een machine met deze specifieke eigenschappen.
Voor gewoon huis tuin en keuken gebruik, een naadje repareren of gordijntjes maken is een simpele niet te dure machine prima.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ik snap het nog niet helemaal. Dat heeft toch elke naaimachine? Weet nu iig dat het niks te maken heeft met voetpedaal. Dank alvast!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja plaatje maakt nog niet echt veel duidelijk, van het linker onderstuk kan je nog iets weghalen, meestal is dit een doosje waar je dingetjes in kan bewaren, op die manier is de 'arm' smaller waardoor je kleine dingen rondom die arm kan leggen en naaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aah nu begrijp ik het dank, (ook een beetje dankzij reacties hieronder)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank ook alle anderen!

Andere antwoorden (3)