Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

betekent een "vrije-arm" naaimachine dat er een voetpedaal bij zit?

even een stomme snelle vraag. Ik ben even aan het kijken op marktplaats en kom er nergens achter.
En heeft iemand nog suggesties of aandachtspunten als ik een naaimachine koop van marktplaats? Ik ben echt een totale absolute beginner.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
4.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee een vrije arm betekend dat het gedeelte waar de naald zit van onderen open is zodat je er ook stof onder door kan schuiven (pfff is dit te snappen :))
Zal er een plaatje bij zoeken.

Welke naaimachine jemoet aanschaffen is erg afhankelijk van wat je er mee wil gaan doen, wil je spijkerbroek ritsen vervangen, of dingen netjes afwerken, goede knoopsgaten maken of zelfs borduren zal je moeten zoeken naar een machine met deze specifieke eigenschappen.
Voor gewoon huis tuin en keuken gebruik, een naadje repareren of gordijntjes maken is een simpele niet te dure machine prima.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ik snap het nog niet helemaal. Dat heeft toch elke naaimachine? Weet nu iig dat het niks te maken heeft met voetpedaal. Dank alvast!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja plaatje maakt nog niet echt veel duidelijk, van het linker onderstuk kan je nog iets weghalen, meestal is dit een doosje waar je dingetjes in kan bewaren, op die manier is de 'arm' smaller waardoor je kleine dingen rondom die arm kan leggen en naaien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
aah nu begrijp ik het dank, (ook een beetje dankzij reacties hieronder)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank ook alle anderen!

Andere antwoorden (3)

Als je nog geen ervaring hebt, zou ik je adviseren om een tweede hands naaimachine in een speciaalzaak te kopen. De verkoper kan je dan precies uitleggen hoe alles werkt. Bovendien krijg je nog een paar maanden garantie.

Van Marktplaats kun je ook goed naaimachines kopen, alleen moet je heel goed weten wat je koopt en het ook eerst uittesten.

Er zijn ook webwinkels waar je gebruikte en goed onderhouden naaimachines kunt kopen.

Toegevoegd na 28 seconden:
Ja bij een vrije arm naaimachine zit een voetpedaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij een vrije arm machine kun je een stukje aan de voorkant wegklappen, zodat er smalle dingen overheen geschoven kunnen worden.
Denk daarbij aan broekspijpen en mouwen, de moelijk bereikbare stukken dus.
Het heeft niets met een voetpedaal te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee en vrije arm betekend dat je er een mouw of broekspijp om kan schuiven ,elke elektrische naamachine heeft een voetpedaal
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding