Wat kan ik het best doen om mijn dore grasplekken terug goed te krijgen !Kan er mij iemand raad geven

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (3)

Het ligt aan de oorzaak: is het verdord door de droogte, of heb je ongedierte? Engerlingen zorgen voor 'losse' dorre plekken en die moet je dan bestrijden - zie bron !.
Sneeuwschimmel kan ook maar lijkt me minder waarschijnlijk in de zomer, voor de zekerheid: zie bron 2.
Als je aantastingen bestreden of uitgesloten hebt, kun je gewoon weer gras zaaien of zoden leggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het dorre gras hebt gekregen door de droogte dan moet je even aan de dorre sprietjes trekken en als die direct loslaten dan is je gras helemaal verbrand .
En dan is het enigste wat je nog doen kan is losharken en dat stukje opnieuw inzaaien .
En als de sprieten nog redelijk vast zitten dan kun je het nog even aankijken als dat stukje nog weer groen wordt .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Water geven, water geven, water geven,
heel veel water geven.
Maar dan vooral 's avonds, vanaf een uur of 19:00,
of 's ochtends vroeg voor een uur of 09:00. Dus als de zon nog niet, of niet meer fel schijnt.

Het is normaal als gras in deze tijd van het jaar wat verdort. Helemaal dood hoeft het niet te gaan als je voldoende uren water geeft dan trekt het vanzelf weer bij.
Daarom is het zinvol de weersverwachting te volgen. Komt er vandaag of morgen nog regen? Nee? Nou, dan vanavond vroeg al beginnen met water geven. Maar omdat je de vraag stelt vermoed ik dat je geen sproeier hebt. Die zou ik daarom ook willen aanraden. Ze zijn o.a. te koop bij tuincentra en bouwmarkten. Op marktplaats zijn ze ook te vinden. Typ daar maar in: tuinsproeier.
Wie weet wordt er wel eentje van Gardena in de buurt te koop aangeboden.

En in elk geval vanavond alvast met een gietertje beginnen. Je geeft niet snel te veel, dus plens de boel gerust helemaal onder. En verder is wat geduld ook handig, maar vooral heel veel water is nodig.
Dat geldt overigens ook voor ieder mens, dier en plant met hitte en zonnebrand: veel vocht geven!