Mag een nooddeur (naar een buiten noodtrappenhuis) open staan ivm ventilatie?

een jaar geleden
in: Wonen
1.3K
TurfGraver
een jaar geleden
Als er geen alarm op staat zou ik niet weten waarom niet.
tinus1969
een jaar geleden
Waarom zou deze dicht moeten blijven?

Antwoorden (2)

Ja. Beter de deur open om te ventileren, dan de deur dicht en verstikken........
jc54
een jaar geleden
Normaal gesproken: ja.

Het wordt natuurlijk anders wanneer expliciet bekend is gemaakt dat die deur alleen in noodgevallen open mag. Bijvoorbeeld omdat er contacten op de deur zitten die een alarm doen afgaan als de deur geopend wordt.
een jaar geleden