Kan ik ook afgesloten worden van drinkwater op mijn nieuw adres? Dit was een rekening van oud adres?

Ik kreeg een brief dat ik word afgesloten van drinkwater. Dit betreft een nota van mijn oud adres. Deze nota van oud adres klopt niet en ik kom er niet uit met hun. op mijn nieuw adres betaal ik alles netjes geen achterstand. Maar nu vraag ik me af sluiten ze mij dan af op mijn nieuw adres? Op de de brief staat voorkom afsluiting van u drinkwater betaal u waternota Betreft...(oud adres) maar de brief is wel gestuurd naar mijn nieuwe adres waar ik al een jaar woon.Ik had contact opgenomen met de gemeente die zei dat ze het raar vinden dat ze me willen afsluiten op mijn nieuwe adres omdat het een nota is van een oud adres en ik geen achterstanden heb op nieuw adres. Maar ik word er niet wijzer van.. kan iemand mij hierbij helpen?

een jaar geleden
in: Wonen
1.4K
bamibal
een jaar geleden
Kennelijk heb je wel achterstanden op je oude adres. Waarom betaal je die niet gewoon?
Pieterke
een jaar geleden
Zij hebben een vordering op jou. Dan kunnen ze je afsluiten op je nieuwe adres.
Je moet dit niet op zijn beloop laten want dan kom je verder in de ellende met mogelijk zelfs een incassobureau of deurwaarder achter je aan. Volg dus de tips op die je al bij de antwoorden hebt gekregen.
Joep88
een jaar geleden
Ik heb contact opgenomen dat ik er niet meer woon. Ik heb al mijn rekeningen betaald van mijn oud adres ook toen ik er nog woonde. Ik woonde in een pand waar ook twee winkels in zaten ik woonde er boven. Toen ik deze rekening kreeg meer als €1500 zei ik al gelijk dit klopt niet en wou dat ze dit uitzochten. Ik heb nooit een achterstand gehad maar krijg nu wel een brief dat ze mij gaan afsluiten. En ik vraag me af is de brief dan voor mijn oud adres als daar willen afsluiten dan doen ze dat maar maar niet op mijn oud adres
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Sorry maar deze quotes uit mijn antwoord moet ik even herhalen: In de praktijk: verhuizingen zijn lastig voor computers in de zin dat het administratief wel eens fout gaat (getuige ook de verschillende adressen in de brief). DE ENIGE MANIER OM DIT OP TE LOSSEN IS DOOR TUSSENKOMST VAN EEN MENS. Ga dus niet afwachten, maar neem contact op !
(…)
Dit om te voorkomen dat de nieuwe bewoners op uw oude adres onverwachts afgesloten worden. DAT ZOU IMMERS OOK NIET FAIR ZIJN.
Joep88
een jaar geleden
Dank jullie wel voor jullie reacties.

Antwoorden (3)

Ja, je kan in het uiterste geval op je nieuwe adres afgesloten worden van het water. Je hebt immers een betalingsachterstand, die kennelijk al meer dan een jaar loopt. Er wordt nu een actieve houding van jou verwacht, wil je een dergelijke maatregel als afsluiting voorkomen. Enkel zeggen dat je er met hun niet uitkomt is niet voldoende.

Advies is om op zo'n kort mogelijk termijn weer met het waterbedrijf in gesprek te gaan. Laat je anders eens informeren door bijv een juridisch loket of bijv een maatschappelijk werker, als je contacten met officiële instanties lastig vindt.
AlphaLimaSierra
een jaar geleden
Dat kan, mits het hetzelfde drinkwaterbedrijf betreft.
In theorie: Het afsluiten van drinkwater is een 9uiterste) drukmiddel om een klant te bewegen achterstallige betalingen te voldoen. In de ogen van het bedrijf is daar nu sprake van, dus kunnen zij dit drukmiddel in gaan zetten. Het heeft dan weinig zin uw oude adres af te sluiten.
In de praktijk: verhuizingen zijn lastig voor computers in de zin dat het administratief wel eens fout gaat (getuige ook de verschillende adressen in de brief). De enige manier om dit op te lossen is door tussenkomst van een mens. Ga dus niet afwachten, maar neem contact op !

Betreft het op uw nieuwe adres een ander drinkwaterbedrijf, dan kan dit andere drinkwaterbedrijf u niet afsluiten. U heeft immers geen schulden bij hen.
Ook dan is het verstandig om in contact te blijven met uw oude drinkwaterbedrijf. Dit om te voorkomen dat de nieuwe bewoners op uw oude adres onverwachts afgesloten worden. Dat zou immers ook niet fair zijn.
gvrox
een jaar geleden
Een drukmiddel door juist geen (water)druk te leveren dus.
Volgens mij mogen ze niemand water ontzeggen en is men verplicht te leveren.
een jaar geleden