Een schuur buiten in de tuin. Valt dat onder buiten de woning of binnen de woning?

2 jaar geleden
in: Wonen
1.5K
tinus1969
2 jaar geleden
In welke context? Verzekeringswerk?
nigeljansen
2 jaar geleden
Jaa verzekerings werk idd
jc54
2 jaar geleden
Wat in een (afgesloten) schuur staat hoort bij de inboedel, dus je zou kunnen zeggen dat het binnen de woning valt.
teusvh
2 jaar geleden
Een schuur, en zeker een losstaande schuur, is een bouwwerk dat qua gebruik en omvang c.q. aanzien ondergeschikt is aan de woning, maar wél ten dienste staat aan die woning.
Als in een verzekeringskwestie 'in de woning' aan de orde is, dan moet je er van uitgaan dat dat ook zo is bedoeld. Mits uit de toelichting of verdere omschrijving blijkt dat je dat ruimer mag interpreteren.
ronron1212
2 jaar geleden
Er zijn verschillende verzekeraars die allemaal eigen regels opgesteld hebben in de polis. In nagenoeg alle gevallen moeten de bijgebouwen opgenomen worden in de opstalverzekering. Bij de ene verzekeraar vallen de bijgebouwen tot maximaal 25 vierkante meter automatisch onder de opstalverzekering, waar andere verzekeringen eisen dat de bijgebouwen apart vermeld staan in de polis voordat er gebruikgemaakt kan worden van de dekking. Er zijn echter veel uitzonderingen: het is dus verstandig om goed te kijken naar de polisvoorwaarden van de verzekeraar voordat er gerekend wordt op de opstalverzekering. https://www.uw-tuin.nl/artikel-tuinhuis-of-schuur-verzekeren/

Antwoorden (1)

Volgens de verzekeringspolis (inboedelverzekering) valt een schuur (inboedel) buiten in de tuin onder: binnen de woning.
Sinds 2016 valt ook de inboedel in een garagebox op een ander adres dan de verzekerde woning onder de inboedelverzekering.
Bron: Centraal Beheer, polis 2016.
2 jaar geleden
ronron1212
2 jaar geleden
Bij centraal beheer maar ook bij andere niet dus.