Wat zijn de consequenties wanneer je iemand tijdelijk op jouw adres bijschrijft?

Iemand heeft net een baan gekregen, maar wacht nog op visum. Wat zijn de consequenties wanneer je iemand tijdelijk op jouw adres bijschrijft? Sociale huurwoning, zonder dat overigens sprake is van huurtoeslagen en/of uitkering(en).

Weet jij het antwoord?

/2500

Je kan als toeslagen partner gezien worden voor de belastingdienst. Als de ingeschrevene bekeuringen en schulden maakt komen ze bij jou aan de deur. Als ze dan beslag leggen word dit op jouw spullen gedaan. De persoon woont er want staat ingeschreven dus bewijs maar dat het niet zo is. Je heb geen uitkering ofzo dat scheelt. Maar mocht je morgen werkeloos worden heeft het wel invloed op je uitkering. Ook al schrijf je de persoon dan snel uit je krijgt er gezeur mee. Mocht de persoon geen verblijfsvergunning krijgen komen ze ook aan je deur als de persoon uitgezet moet worden. Ik heb eens iemand ingeschreven gehad en die had schulden gemaakt en ik heb zoveel gezeur gehad. De ene na de andere deurwaarder kwam. Op een gegeven moment kwam ik uit me werk ander slot op de deur, huis leeg en honden in het asiel. Ik was niet blij dat snap je. Jaren later bleek de dochter ook nog ingeschreven te staan zonder mijn medeweten en die maakte ook schulden en had dingen gehuurd en niet teruggebracht zoals auto's, gereedschap, muziek instrumenten en dat kwamen ze bij mij halen. Nooit meer!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100