Hoe krijg ik het binnenwerk van de keramische doucheknop er uit?

We hebben een temperatuur regelaar voor onze douche, deze lekt. We willen deze graag vervangen, maar krijgen het binnenwerk er niet uitgeschoven, hij zit muurvast.
Heeft er iemand tips hoe deze los te krijgen?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Wonen
1.3K
SimonV
2 jaar geleden
Je moet dit los kunnen krijgen? Als het niet lukt, een nieuwe kopen?
https://www.amazon.nl/Grohe-Bovendeel-keramiek-rechts-45882000/dp/B002ZLPTSU
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Klopt, we hebben een nieuwe gekocht, maar krijgen de oude er niet uit.
Pieterke
2 jaar geleden
Doekje flink met schoonmaakazijn doordrenken en er strak omheen binden en een paar uur laten zitten. Hetzelfde dus als je bij een gewone kraan doet om deze los te krijgen of goed schoon te maken.

Antwoorden (1)

Die specifieke regelaar van Grohe heeft linkse draad, dus je moet 'm rechts-om losdraaien, ik vermoed dat je met de sleutel 'm nu juist vaster probeert te draaien.