Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Blinde koude muur op een decoratieve mannier isoleren werkt dit?

Ik heb bij het ontruimen van mijn grootouders huis op zolder een hele doos oude vt wonen bladen uit eind jaren 70 begin jaren 80 gevonden, heb ze meegenomen om dat ik nieuwsgierig was hoe interieurs er toen uitzagen.

In de uitgave van September 1981 ben ik iets leuks tegen gekomen, namelijk een isolerende "knuffel" muur.

Wat hebben ze gedaan ze hebben in een woonkamer met een blinde muur op het noorden, inplaats van behang hebben ze daar hoog polig tapijt op geplakt, zo dat de muur minder kou door laat en de kamer minder warmte verliest.

Vindt dit behoorlijk grappig om te lezen en het lijkt mij ook nog eens heel decoratief toe, hoe ze dit hebben gedaan.

Maar zal de bewering kloppen dat een muur bekleed op deze mannier minder warmte verloren gaat en minder kou van buiten door laat.

Zou een idee als dit nu nog leuk en decoratief zijn en goed toepasbaar ?

2 jaar geleden
in: Wonen
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ja, als je het zo doet zal de muur warmte isoleren. En of het leuk en decoratief staat, dat bepaal jij zelf.
(Lees meer...)
2 jaar geleden
Als je de muur voorziet van een extra laag, is dat isolatie en dat werkt en kan mooi zijn.
Maar er is wel een bijkomend effect: er gaat vocht condenseren ergens in of achter het tapijt dat je tegen de muur hebt gehangen. En dat gaat schimmelen, dus je lost het ene probleem op maar je krijgt er een ander probleem voor terug.
(Lees meer...)
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding