Hoe kan je op een nette en discrete manier spullen afvoeren bij verhuizing van mijn ouders?

Ik ga mijn ouders (begin 80) binnenkort verhuizen naar een verzorigngshuis. Hun huidige huis moet, na 57 jaar, worden uitgeruimd. Ze kunnen natuurlijk lang niet alles meenemen. Kortom, veel moet weggegooid worden. Ik wil echter niet een grote, open afvalcontainer voor de deur van hun huis zetten en daar alles ingooien. (En 'alles' is dus naast grote meubelstukken ook kleding, boeken, keukenspullen, enzovoort, enzovoort). Vind ik niet zo netjes, en ik wil ook niet dat de 'hele straat' een kijkje kan komen nemen in deze container wat er allemaal in ligt. Wat kan ik doen om al deze spullen, en het zijn er echt heel veel, op een goede en discrete manier af te voeren?

2 jaar geleden
in: Wonen
1.8K
Antoni
2 jaar geleden
@MartijnHe, je kan ook afsluitbare containers huren, of een bedrijf het leeghalen van de woning laten verzorgen. Dat kan de plaatselijke gemeentereiniging zijn, of een commercieel bedrijf. Die laatste adverteren over het algemeen veel in huis-aan-huisbladen, of google eens met woorden als 'woningontruiming' of 'woning ontruimen' en 'bezemschoon'. Enige belangstelling van buurtbewoners of voorbijgangers is waarschijnlijk niet te voorkomen.
TurfGraver
2 jaar geleden
Ooit aan een kringloop winkel gedacht?
Pieterke
2 jaar geleden
De bruikbare meubels en andere bruikbare spullen zou je misschien ook door kringloopwinkels kunnen laten ophalen (als die interesse hebben natuurlijk) of door bijvoorbeeld organisaties die mensen helpen die geen geld hebben om zelf spullen te kopen die ze hard nodig hebben. Dat kunnen ook kerken zijn of het Leger des Heils.
Die mensen zijn er vaak heel blij mee en jij bent (een deel van) je spullen kwijt.
Pieterke
2 jaar geleden
https://www.huisontruiming-regionaal.nl/partners/leger-des-heils--reshare

Antwoorden (2)

Er zijn bedrijven die hierin gespecialiseerd zijn. Zie link voor voorbeeld.
2 jaar geleden
Discreet zou zijn eerst je Ouders over verhuizen. Daar kunnen zij aangeven wat te veel is.
Dan bel jij een kringloop winkel die de rest op komt halen. Die het in hun winkel verkoopt dan zou jij misschien iets overhouden die je naar de stort kun brengen.
Er zijn ook bedrijfjes die het gratis doen die verkopen dan de spullen om hun werk vandaaruit te betalen. Dienstverlening bedrijfjes kun je ook bellen ( facebook) handje klap.
Afval container kosten zijn +/_ € 240 per 24 uur.