Als ik ga verhuizen mag ik op mijn huidige woonadres ingeschreven blijven?

Ik ben van plan om te verhuizen naar een andere stad voor mijn studie , en vroeg me af of ik ingeschreven mag blijven op mijn huidige woonadres waar ik met familie woon . Ik ontvang studie toeslag voor mensen met een beperking van mijn huidige gemeente en als ik me in een andere gemeente ga inschrijven moet deze hele aanvraag opnieuw wat ik liever niet heb. Het contract van de nieuwe studenten woning komt dan op mijn naam. Volgens de gemeente moet iemand ingeschreven blijven waar die persoon het meeste verblijft maar ik wou half en half op de twee adressen wonen ongeveer

Alvast bedankt !

2 jaar geleden
in: Wonen
1.5K
Ritsuka
2 jaar geleden
Volgens mij is dat fraude. Je moet inschrijven waar je woont.

Antwoorden (2)

Nee, dat mag niet. Je moet je inschrijven waar je daadwerkelijk woont (= meer dan de helft vd tijd slaapt). Ook al slaap je maar de helft vd tijd op je nieuwe adres, omdat het contract op jouw naam staat, zal het lastig zijn om te bewijzen dat jecer niet woont.
In de meeste gevallen zijn controle en sancties niet zo streng, maar juist in dit geval loop je risico, omdat je een uitkering ontvangt.
2 jaar geleden
Nog in aanvulling: de gemeente mag een boete geven van maximaal eur 325.- als je dit soort gegevens niet tijdig doorgeeft.

Het is van wezenlijk belang dat die basisregistratie persoonsgegevens up-to-date blijft. Niet alleen de gemeente maakt gebruik van die adresgegevens. Ook bijvoorbeeld zorgverzekeraars, DUO, RDW, de politie en de Belastingdienst.
2 jaar geleden
tinus1969
2 jaar geleden
Dat is de boete voor het niet doorgeven van de verhuizing. Los daarvan kan VS hier een boete enof navordering krijgen voor onjuist ontvangen studietoeslag. Die is waarschijnlijk hoger.