Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan een matras tegen een hete radiator aan liggen?

Mijn slaapkamer is niet zo groot en daardoor ligt mijn matras vrijwel tegen mijn kachel/radiator aan.

Ik zet de thermostaat af en toe aan op zo'n 21 graden, maar is er dan kans op brand wanneer mijn matras tegen een radiator aan ligt? De radiator staat niet helemaal open hoor.

Ik weet dat slapen met de kachel aan niet goed is, het gaat mij er nu echt alleen om dat mijn matras niet in de fik vliegt wanneer ik de thermostaat aan zet.

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wonen
5.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee hoor, hier hoef je niet bang voor te zijn. De matras kan wel in de fik vliegen, als je in bed gaat roken natuurlijk.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Griffin
3 jaar geleden
"De matras kan wel in de fik vliegen, als je in bed gaat roken natuurlijk."
Lijkt mij hoogst onwaarschijnlijk, vermoedelijk bedoel je als je met een brandende sigaret in slaapt valt, en dan nog is de kans heel klein gezien de meeste zo niet alle matrassen een brandvertragende materiaal gebruiken.
Een matras kan prima tegen een radiator aan liggen, de ontbrandingstemperatuur van een matras ligt veel hoger dan wat de radiator maximaal kan geven.
(Lees meer...)
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding