Welke papieren moet je laten zien aan een slotenmaker om je deur te laten openbreken?

Als je niet meer binnenkunt, omdat je geen sleutel hebt, wat moet je dan allemaal laten zien aan een slotenmaker om te bewijzen dat dat jouw huis is?

3 jaar geleden
in: Wonen
1.9K
crispy
3 jaar geleden
Je moet hem overtuigen dat jij de bewoner bent. Dat kan op een heleboel manieren, o.a. kan je je legitimeren en laten zien dat het overeenkomt met het naambordje op de deur.
paulus811
3 jaar geleden
Er zijn veel dubieuze slotenmakers die vaak honderden en soms meer dan duizend euro rekenen om dit probleem op te lossen. Het vervangen van een ingetikt ruitje kost meestal maar een paar tientjes en is vaak de veel goedkopere oplossing. Vraag in ieder geval vooraf wat het gaat kosten.

Antwoorden (1)

Een geldig legitimatiebewijs (paspoort, identiteitskaart of rijbewijs) is voldoende. Mocht je kwade bedoelingen hebben, dan heeft dat geen zin meer: je bent direct traceerbaar door de politie.
SimonV