Waar kan je een sleutel laten maken?

Ik heb op mijn slaapkamerdeur een slot, maar de sleutel ontbreekt. Ik weet dat er in Emmeloord een bedrijf zit, waar je langs kan komen met een slot, en dan kan je daar sleutels op je slot passen. Ik woon alleen niet in de buurt van Emmeloord, dus ik vroeg me af, weet iemand een bedrijf ergens in Gelderland die dit doet? Als je een goede zoekterm weet waarop ik bedrijven kan vinden, is het ook prima.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wonen
7.8K

Antwoorden (4)

Is dit een standaard slot? Dan kun je de sleutel mogelijk gewoon in de winkel kopen. Dus slot meenemen en kijken welke sleutel past. Ik zelf laat bij de schoenmaker sleutels bijmaken maar hij heeft ook sleutels gewoon op voorraad hangen.
Zo zijn er meer bedrijven die dit "erbij" doen.
Toegevoegd op 28 november 2020 17:50: tekst
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
Wat nu als dat niet het geval is @Pieterke
Pieterke
3 jaar geleden
@ronron1212: Ze heeft het slot toch? Dan kan ze toch kijken of die zaak een passende sleutel heeft? Grote kans dat het lukt. Als het niet lukt, ja dan zal ze misschien een nieuw slot moeten hebben.
Bijna elke bouwmarkt (Gamma, praxis, hubo etcetera) heeft een sleutelservice. Je kunt het slot uit de deur halen en meenemen. Sommige merken sloten hebben het nummer van de sleutel gewoon op het slot staan. Met dat nummer kun je gewoon voor een paar euro een passende sleutel kopen.
Inekez1
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
Wat nu als dat niet het geval is @Inekez1
Inekez1
3 jaar geleden
Als er geen nummer op het slot staat, dan neem je dus gewoon het hele slot mee naar de bouwmarkt om te passen.
ronron1212
3 jaar geleden
@Inekez1 alle sleutels die er hangen proberen?
Inekez1
3 jaar geleden
Nee, aan de medewerker achter de balie vragen van welke serie (merk) dat slot is. En dan alleen die serie sleutels proberen. Ik ga er wel vanuit dat het om een gewoon binnendeurslot gaat waarvoor een klaviersleutel nodig is. Dus geen cilinderslot. Bij een binnendeurslot kun je van buitenaf aan het slotgat zien welke vorm de sleutel ongeveer moet hebben. Dan moet je nog hooguit 10 sleutels passen.
Uit eigen ervaring weet ik dat die zaak in Emmeloord (Meijering) behoort tot de top.
Elke grote plaats heeft zo'n topzaak. Dat is de zaak waar de politie de nieuwe sloten bestelt als bij een misdrijf in een woning of bedrijf de sloten moeten worden vervangen.
Probeer er achter te komen welke sleutelzaak in jouw woonplaats/regio de beste contacten met de politie heeft.
Ga in elk geval nooit in zee met de sleutelzaak met de schreeuwerigste reclame - dat is meestal geen goed teken.
3 jaar geleden
Inekez1
3 jaar geleden
Het gaat om een slot van een slaapkamerdeur, binnendeur. Niet om een duur goedgekeurd drie sterren veiligheidsslot van de voordeur. Voor een paar euro heb je een nieuwe sleutel bij de bouwmarkt voor zo'n slot.
SentWierda
3 jaar geleden
@Inekez1. Helemaal mee eens. Mijn antwoord bevat een waarschuwing om niet in zee te gaan met malafide bedrijven die een fors tarief rekenen voor een minimale dienstverlening. Ervan uitgaand dat de dienstverlening wel deskundig is en niet amateuristisch.
Ik begrijp dat er geen sleutel meer is? Als die er wel is maar je krijgt hem niet van je ouders heeft het geen in een nieuwe te laten maken want die zullen ze je niet laten gebruiken.

Geldeland is nogal groot. In Zutphen zit Adema in de laarstraat. Maak goede foto's van het slot met zichtbare nummers en mail ze met de vraag wat er mogelijk is. Misschien kan de slot cilinder eruit, misschien iets anders. succes