Waarmee kan ik gaten dichtsmeren in een muur zodat ik op bijna dezelfde plaats opnieuw kan boren ?

Er zijn gaten in de muur geboord (10 cm). Nu moeten ze een halve centimeter naar links. Weet iemand wat voor vulmiddel ik kan gebruiken zodat er ook weer opnieuw in geboord kan worden? Er komt een keukenkastje aan te hangen.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wonen
3K
Inekez1
3 jaar geleden
De meeste keukenkastjes hebben een ophangsysteem waarmee je een beetje speling hebt. Kijk eens goed of je het kastje niet op de bestaande gaten kunt hangen. Moet je toch opnieuw boren, probeer de afstand oude gaten - nieuwe gaten dan zo groot mogelijk te maken. Het scheelt wel dat de gaten alleen horizontaal moeten verschuiven. De meeste kracht is bij het ophangen van een kastje verticaal gericht. De bestaande gaten in de muur opvullen met materiaal dat zoveel mogelijk overeenkomt met het bestaande materiaal van de muur: steen of beton vul je op met cement (kan ook snelcement uit een klein doosje). Een muur van gipsblokken vul je op met gips. Maak een soort spuitzak met tuitje (van kit spuitmondje ofzo) of probeer met een stokje de cement of gips goed achterin het gat te drukken. Best vul je het hele gat op tot de volledige diepte. Als alternatief kun je het gat dichtspuiten met montagekit. Dat wordt ook keihard. Doe dit telkens een klein stukje zodat het goed kan uitharden.

Antwoorden (1)

Je kan het dichtmaken met beton / cement.
Eenvoudige zakken kan je kopen bij de bouwmarkt (dan hoef je alleen nog maar water toe te voegen). Zorg dat het een heel stroperige massa is, dan kan je het gat dichtmaken zonder dat het er direct uit loopt. Goed laten uitharden en je kan gewoon weer een nieuw gat maken.