Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn wastafelkastje niet vochtig wordt?

Ik heb laatst een wastafelkastje van spaanplaat gekocht. Het douchegedeelte is pal naast de wastafel. Natuurlijk heb ik een goed sluitend douchegordijn maar dat voorkomt niet dat het kastje toch enigszins vochtig wordt aan de zijkant. Ik dek nu tijdens het douchen het kastje af met een handdoek maar wat kan ik evt. tegen de zijkant plakken om het kastje droog te houden?
Of heeft misschien iemand andere tips?

3 jaar geleden
in: Wonen
946

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je kunt er plakplastic of plakfolie op plakken. Of je kunt even een vuilniszak over het kastje doen als je doucht. Je kunt het ook even buiten de badkamer zetten, als het niet te zwaar is.
Je kunt plastic wasknijpers (of een ander voorwerp) tussen de rand en de vloer van de badkamer plaatsen, zodat het water niet via de vloer in je kastje trekt. En dan iets over het kastje hangen als je doucht, zodat de zijkant en bovenkant ook droog blijven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Pieterke
3 jaar geleden
Bedankt voor de tips. Een vuilniszak gaat niet lukken.Het kastje staat op pootjes, dus het vocht zal niet via de vloer intrekken. Elke dag het kastje buiten de douche zetten vind ik teveel gedoe. Ik hang dus die handdoek al over het kastje. Ik ga het dan denk ik maar met plafkolie of plakplastic doen.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding