chalet op eigen grond, wat heeft dit als voordeel tov huur?geeft dat bezit-zekerheid?

Ik wil een chalet gaan kopen , ik hoor om mij heen dat het het beste is een chalet -op eigen grond- te kopen. Om reden: Dan is het je bezit, en heb je niet of veel minder te maken met de kans dat je wordt gedwongen tot kosten ivm herstuctureren ven een park of dergelijke.
Bij eigen grond, sta je sterker, enzovoort.
Wat is hier van waar? Ik heb zelf het gevoel dat het niet veel uitmaakt, je staat immers zowel bij huur als koop op grond van een ander.

Weet jij het antwoord?

/2500

Een eigen chalet op eigen grond geeft je altijd meer zekerheid. In de praktijk zie je b.v. dat mensen een stacaravan kopen terwijl deze op een camping staat. Je betaalt dan in ieder geval sta-geld. Als de camping gaat veranderen van eigenaar kan deze nieuwe regels invoeren en zelfs nieuwe prijzen rekenen. Ook kan een camping failliet gaan of verkocht worden aan een projectontwikkelaar die b.v. bouwplannen heeft voor huizen. Jij heb dan je chalet of stacaravan maar waar moet je dan heen? Die problemen krijg je nooit als het stuk grond waarop je chalet staat jouw eigendom is.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100