Waarom blijft Poep geur in kleding hangen, en wat kan ik er tegen doen?

Sinds verhuizing lijkt het alsof na t poepen de poep geur langer blijft hangen . Er is geen raam in de wc. En ook langer blijft hangen In mijn kleding na het poepen. Wat kan ik ertegen doen?

3 jaar geleden
in: Wonen
11K
Pieterke
3 jaar geleden
De ontlasting is wel normaal?
Inekez1
3 jaar geleden
Heb je sinds de verhuizing een ander type toiletpot? Bij de ene pot verdwijnt de ontlasting meteen onder water, bij potten met een plateautje blijft de ontlasting liggen tot je doorspoelt, waardoor geuren langer tijd hebben om 'op te stijgen'.
BarendV
3 jaar geleden
Courtesy flush. Toepasbaar bij elk type toilet. Ook toiletruimtes die slecht kunnen worden geventileerd. En vooral uit beleefdheid in toiletten waar je te gast bent. Je kunt de tijd van verspreiden van de poep-moleculen die de stank veroorzaken namelijk aanzienlijk verminderen door tijdens het poepen al door te trekken. Je kleren blijven op die manier ook geschoond van de stank. En de kans op remsporen in het toilet blijven beperkt.
19belle87
3 jaar geleden
Ja Het toiletpot Heeft een plateautje het gaat niet direct in t water.
dudemeister
3 jaar geleden
Na de 'ceremoni', strijk een lucifer af in het toilet en de stank zal verdwijnen

Antwoorden (2)

Als er geen raam zit in de wc, dan moet er afzuiging zijn. Controleer of deze goed werkt, niet te veel vervuild is. Verder zou je een luchtverfrisser kunnen gebruiken (als je dat al niet doet).
jc54
3 jaar geleden
19belle87
3 jaar geleden
Er is een klein rond ventilatieding en dat gata niet helemaal open dus hoe moet ik dat schoonmaken? Zit wel stof eromheen maar k keijg het ronde ding niet open
Geuren blijven het best hangen in katoenenkleding en dan vooral als deze een beetje klam is door lichaamsvocht. Ook op het toilet zal je daar dus last van hebben. Toiletblokjes overheersen de geuren (stank met stank verdrijven), maar dan ruik je wel een tijdje naar het toiletblokje (en daar moet je ook maar van houden). Het beste is om met enige regelmaat een beetje bleek met eucalyptusgeur (blauwe flessen) langs de rand te spuiten. De bleek maakt de stankmoleculen kapot en de eucalyptusgeur is aangenaam om "mee te nemen". Het toilet blijft dan ook altijd fris ruiken.