Hoe kan ik mijn kabels beschermen?

Ik heb een stopcontact achter de bank met stekkers er in. De bank staat er met een kleine afstand vanaf zodat die niet tegen de kabels komt (dan vouwen de kabels dubbel). Alleen de bank verschuift soms naar achter en dan gebeurt het alsnog. Hoe zou ik dit kunnen voorkomen?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Wonen
2.9K

Antwoorden (4)

Hangt ervan af hoe handig je bent.
Makkelijkst is om twee balkjes van de juiste breedte achter de poten van de bank te leggen en de bank daar dan strak tegen aan te schuiven. Iets moeilijker is om twee plankjes op de juiste afstand in te boren (volledig doorboren) in de maat van de ronde bankpoten en die plankjes tegen de plint te leggen en daar de bank met de poten in te zetten.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Bordensteker
4 jaar geleden
+
Twee balkjes, ja, dat zou wel kunnen denk ik. Bij de bouwmarkt vragen bij de zaagafdeling, die hebben wellicht afgezaagde restjes van balken (gratis) in de afvalbak liggen. Ik dacht eerst dat je sowieso aan stukjes plank dacht, ook om er gewoon los achter te leggen, maar dan zou je met de schuine achterpootjes van deze bank kunnen hebben dat plankjes aan de voorkant omhoog wippen tegen zulke schuine pootjes.
Mocht de vraagsteller niet zozeer balkjes maar plankjes hebben om er los achter te leggen, dan zou je de pootjes van de bank in zgn. piano-onderzetters (piano coasters) kunnen zetten. Dan blijft ook een dun plankje plat liggen, als die onderzetters tenminste zelf wel een rechte zijkant hebben. Wat de methode met doorboorde plankjes betreft: misschien gaan die schuine pootjes ook dan nog ‘opspelen’.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dan ga ik eerst de makkelijke optie proberen. Dankjewel!
Er bestaan een soort kleine kabelhaspeltjes waarmee je het snoer kunt oprollen / inkorten - dan ligt er niet zo'n berg snoet achter je bank, en is je snoer beschermd.
4 jaar geleden
Koop een kabelbox hier kun je je restant snoeren en de stekkerdoos in stoppen deze zijn onder andere bij bol.com te koop
https://www.bol.com/nl/s/?searchtext=kabelbox+voor+snoeren+wegwerken&searchContext=media_all&appliedSearchContextId=media_all&suggestFragment=kabelbox&adjustedSection=&originalSection=main&originalSearchContext=media_all&section=main&N=0&defaultSearchContext=media_all
ronron1212
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@ronron1212
Als je de foto bekijkt zal een box niet helpen. De stekkers komen n.l. tegen de bank aan als die naar achter schuift.
ronron1212
4 jaar geleden
Dan staat de box er naast en kan de bank niet tegen de stekker komen.
paulus811
4 jaar geleden
Onzin, aan de kabelbox zit ook weer een stekker dus het probleem blijft.
ronron1212
3 jaar geleden
@paulus811 aan een kabelbox zit niets het is een box waar je de stekkerdoos in doet en de rest snoeren
ronron1212
3 jaar geleden
https://www.google.nl/search?q=kabelbox&tbm=isch
Er zijn extra platte stekkers die je in plaats van de huidige kunt monteren, daarmee is het probleem verholen. Een stekkerdoos vind ik persoonlijk een stofvanger, niet echt ideaal.
Verholen is verholpen uiteraard.
Toegevoegd op 16 april 2020 09:30: tekst
paulus811
4 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
Onzin dan is het probleem nog steeds niet verholpen de stekkerdoos staat nog steeds en het snoer ligt nog steeds in de weg