Ketel verliest druk, zelfs met stekker uit het stopcontact, waar ligt dat aan?

Onze ketel heeft al geruime tijd last van drukverlies. Hebben een lekkagedetectie gedaan maar konden niets vinden. Nu blijft de ketel sinds gisteren continu verwarmen, zelfs als de cv uit staat. Dus we hebben vannacht de stekker uit de ketel getrokken en nu was hij vanochtend alsnog leeg (van 1.4 bar naar 0). Lijkt mij iets met de ketel te zijn maar we hebben ondertussen al zo veel betaald aan loodgieters, hebben geen idee meer wat t kan zijn...

4 jaar geleden
in: Wonen
1.4K

Antwoorden (1)

Zou me niets verbazen als er toch een lekkage zit en wel in de warmtewisselaar. Een goede monteur moet dat toch kunnen vinden. Als de ketel ouder is dan ca 15 jaar is hij wel aan vervanging toe.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
gast55702
4 jaar geleden
Ketel is uit 2005 als ik me niet vergis
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@gast55702
Een ketel uit 2005 kan duidelijk een reden zijn om te vervangen. Tegnwoordig zijn de ketels ook veel beter, met een hoger rendement, dus een nieuwe investering haal je er in enkele jaren uit.