Waar kan ik mij aanmelden om hulphonden op te leiden?

Ik zou graag de hondjes op willen leiden die voor hulphond of geleide hond verder gaan. Dan heb je ze het eerste jaar.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Het beste antwoord

Geef je op bij stichting Hulphond

Toegevoegd na 1 minuut:
Mooi initiatief overigens!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Via deze site.

Puppypleeggezin
Op de leeftijd van zeven weken gaan de pups naar puppypleeggezinnen, waar zij ruim een jaar verblijven. De hondjes worden door het pleeggezin geheel vrijwillig opgevoed, verzorgd en gesocialiseerd. Zij leren de basiscommando’s en worden vertrouwd gemaakt met alle mogelijke zaken waar zij later als geleidehond mee te maken krijgen. Zo leren zij wennen aan mensen, soortgenoten, andere dieren, maar ook drukke winkelcentra, stations en aan voorbijrazend verkeer. Ondertussen volgt KNGF Geleidehonden ze op de voet.

Wilt u zich aanmelden als puppypleeggezin? Lees dan de voorwaarden en vul de vragenlijst in.