Hoe heet het materiaal waarmee aanrechtbladen worden gemaakt en kun je er een hete pan op zetten?

Dik, zwaar materiaal (kunststof) met een motief er in, bijvoorbeeld kleine steentjes.De bladen worden tegenwoordig meer gebruikt dan de metalen aanrechtbladen en ze worden veel in sociale woningen gebruikt. Hoe heet het materiaal en kun je er een hete pan opzetten?

4 jaar geleden
in: Wonen
3.6K
fremar
4 jaar geleden
Er zijn zo veel soorten:zie bv hier eens:
https://www.ikgabouwen.be/materialen-voor-het-keukenwerkblad/
Pieterke
4 jaar geleden
Ik heb ook zo'n soort blad in mijn huurwoning en daar mag je geen hete pannen op zetten. Ik weet niet hoe dat materiaal heet.

Antwoorden (2)

Tegenwoordig wordt vaak composiet gebruikt. Dat kan in verschillende samenstellingen en kleuren.
Toegevoegd op 31 oktober 2019 19:34: bron
jc54
4 jaar geleden
Utrecht
4 jaar geleden
Composiet in sociale woningen?
Zal een melamine kunststof blad zijn.
ronron1212
4 jaar geleden
De vraag is nog niet beantwoord kan er een hete pan op?
De verzamelnaam voor dit soort materiaal is HPL ( High Pressure Laminate). De meest bekende is Duropal; extreem hard, goed bestand tegen krassen en stoten en hittebestendig.
Even een pan op zetten is geen probleem; een stoomstrijkijzer op vol vermogen er een half uur op laten liggen is niet verstandig......