Welke mogelijkheden zijn er als je om medische redenen niet meer thuis kan/wil wonen?

Om triestige redenen kan ik niet meer thuiswonen dit omdat ik niet meer wil meemaken wat ik heb meegemaakt in het verleden.

Ik ben al een paar maanden op zoek naar een andere (middentijdse) woning, maar nog steeds geen groen licht.

Dit heb ik alreeds ondernomen
- Zelf gezocht via verhuurkantoren maar sinds ik nog maar 18 ben verloopt dit (financieel) moeizaam.

- Ingeschreven voor opvang(CAW)
- Ingeschreven begeleid wonen(via derden)
- Ingeschreven sociaal wonen(OCMW)

Wat kan ik nog meer doen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Wonen
1.4K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Wat ontzettend naar om te lezen! Kan je eens googlen of er een buurtzorg bij jou in de buurt zit? Ze willen mensen op alle mogelijke manieren helpen, maar zitten niet in heel Nederland.
Antoni
4 jaar geleden
@Wwin, vermoedelijk is de vraagsteller Belgisch. CAW, Centra voor Algemeen Welzijnswerk, en het OCMW, het Openbaar Centrum voor Maatschappelijk Welzijn, zijn Belgische organisaties.

Antwoorden (1)

Je kunt in veel plaatsen een urgentie krijgen om medische redenen. Bespreek dat eerst met je huisarts, die zou de weg moeten weten naar andere instanties: het oude maatschappelijk werk, tegenwoordig Buurtzorg / Jeugdzorg e.d. Of als je nog op school zit: een schoolmaatschappelijk werker, of iemand anders die je vertrouwt: je mentor, een andere docent? In ieder geval: probeer hier hulp bij te krijgen, zéker als je nog zo jong bent kun je best wat hulp gebruiken bij dit soort ingrijpende dingen!
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ Huisarts is er niet alleen voor lichamelijke klachten.
Ben open tegen hem of haar.
Tijdelijke oplossing: vrienden, familie....(al is het maar voor een paar weken).