Wat zijn preventieve maatregelen in een paardenstal tegen ongedierte?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (4)

Geen paard er in zetten, dan heb je ook geen paardenpoep en dus veel minder ongedierte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
grapjas... daar heb je hier niet veel aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet uit persoonlijke ervaring dat een paardenstal zonder paarden weinig ongedierte heeft. Heb zelf zo'n ding zonder paarden er in. Gaat prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Zorg in ieder geval voor een net, opgeruimde omgeving van de stal en zorg dat de stal zelf ook altijd netjes is en niet vol ligt met paardenstront. Ongedierte is hier gek op! Je zal ook wat rattengif kunnen uitstrooien rondom de stallen. En een kat is altijd goed natuurlijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iid een nette stal zoals hier boven vermeld, als je het op een vaste tijd helemaal uitruimt zal er niet veel ongedierte blijven zitten, ze hebben er een hekel als je iedere zoveel dagen de paadjes en nestjes verwijdert door de stal uit te ruimen. dan gaan ze vanzelf weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op tijd uitmesten en met regelmaat de hoge drukspuit hanteren, dat vinden spinnen niet echt leuk.
Is de mest weg dan zijn er ook minder vliegen.
Zet de paardebrokken, haver enz afgesloten weg, dat vinden muizen minder leuk.
Kortom opruimen en schoonmaken met regelmaat.

Toegevoegd na 38 seconden:
En natuurlijk de mestbult niet direkt naast de stal.