Is een stofzuiger met of zonder stofzuigerzak het beste ?

Waar kan ik het vergelijken ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (5)

Ik denk dat met zak beter is.

Ik heb mijn stofzuiger uitgekozen op het feit dat ik hem bij veel bedrijven waar ik over de vloer kwam zag als werkpaard voor de schoonmaakploeg. Ik heb dus hetzelfde apparaat gekocht, met zak.

Even ervan uitgaande dat schoonmaakbedrijven kijken welk apparaat het beste is, zowel economisch als praktisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het leuke aan een stofzuiger met zak is dat je stof in een zak zit als je je stofzuiger wil ledigen.

Bij een stofzuiger zonder zak, zit het stof niet in een zak en kan het een stofboel worden bij het ledigen.

Daarom zou ik voor een stofzuiger met zak kiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij hangt dat af van je persoonlijke voorkeur. Ik heb altijd stofzuigers met zak gehad en ergerde mezelf er dan aan dat na 3 x zuigen de zuigkracht ongeveer gehalveerd was.

Nu heb ik er een zonder zak en erger me aan het legen van het reservoir en het spoelen van de filters. Maar zuigen als 'n dolle doet dat ding!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zuigen met een stofzuigerzak is gemakkelijk te legen zonder stofzak is het meer gedoe.
Toch gaat mijn voorkeur uit naar de stofzuiger met de stofzak want dat scheelt een hele hoop geld.
Stofzuigerzakken zijn heel duur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn voorkeur gaat uit naar eentje zonder stofzuigerzak. Ik heb een aantal dieren in huis en door die haren zat in het verleden de stofzuiger zak zo vol. Dit bespaart me nu tig euro`s aan stofzuigerzakken. Het vermogen lijkt mij ook veel beter(ikheb een bedrijfsstofzuiger) Nadeel is het leeggooien en die van mij is nogal lomp dus dit via de trap mee naar boven nemen is niet handig. Ik heb daarom voor boven een iets wat kleinere stofzuiger.