Een stacaravan kan per auto met een trekhaak verreden worden. Voor het verplaatsen van een chalet is een steviger voertuig nodig, een tractor of vrachtwagen.

Een gemiddeld chalet is groter dan een stacaravan en biedt meer luxe.
Plaatje bij antwoord
Amadea
5 jaar geleden
tinus1969
5 jaar geleden
Veel stacaravans kunnen helemaal niet meer getrokken worden en moeten met een hijskraan op hun plek worden gezet. Voor chalets geldt dat nog sterker -als ze al verplaatsbaar zijn. Ik denk dat het onderscheid in de praktijk vervaagt.