Wanneer eindigd 500 werkdagen na 1/3/2017, datum AUB?

Als een aannemer zegt een huis te bouwen en op te leveren 500 werkdagen na 1/3/2017, wanneer is de oplevering, zonder rekening te houden met verlet dagen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wonen
1.2K
Amadea
5 jaar geleden
Ik kom uit op 31 januari 2019 als eerste vervaldag.
LeonardN
5 jaar geleden
Kan je een korte berekening geven Amadea?
TurfGraver
5 jaar geleden
Naast verlet dagen zou ik ook maar rekening houden met werkbare dagen.
https://www.eigenhuis.nl/huis-kopen/nieuwbouw/bouwperiode/werkbare-werkdagen
LeonardN
5 jaar geleden
Niet werkbare dagen zijn toch juist dagen als verlet?!
Vorstverlet bijvoorbeeld. (hoewel dat vandaag de dag amper meer voorkomt.
gvrox
5 jaar geleden
Ik neem aan dat de aannemer in werkbare dagen telt, dat is niet per definitie hetzelfde als werkdagen: https://www.eigenhuis.nl/huis-kopen/nieuwbouw/bouwperiode/werkbare-werkdagen
TurfGraver
5 jaar geleden
Van link LeonardN:
"Een werkdag is onwerkbaar als bouwvakkers bijvoorbeeld door hevige sneeuw of vrieskou niet kunnen werken. De definitie van een onwerkbare dag is per overeenkomst verschillend. Vaak is een dag onwerkbaar als de aannemer door (weers)omstandigheden minimaal 5 uur op een dag geen werknemers of machines kan inzetten."
Tja, voorspel dan maar eens hoeveel werkdagen we gaan krijgen....
Amadea
5 jaar geleden
In de vraag staat "zonder rekening te houden met verlet dagen". Dus ik heb 100 weken na 1 maart 2017 uitgeteld. Want een week telt vijf werkdagen.

Antwoorden (1)

dat zal dan 16-09-2019 zijn het is honderd weken werk. 10 weken in 2017, 52 in 2018 en dan nog 38 in 2019.
maanden genomen in 2017 moten weken worden 43 +52 2018 en dan nog 5 weken in 2019 dan wordt het dus 5 februari. Geen rekening met verletdagen gehouden.
Toegevoegd op 18 januari 2019 15:55: tekst
ronron1212