Je kunt deze vraag in tweeën delen:

Wat is het draagvermogen van een verhuisdoos?
Dat hangt van de kwaliteit van de doos af. Het draagvermogen kan tussen de 20 en 100 kg liggen.

Hoe zwaar mag de verhuisdoos voor de verhuizer zijn?
Er zijn verhuizers die 100 kg kunnen tillen. Verhuisbedrijven geven als maximumgewicht voor een verhuisdoos veelal 15-20 kg aan.
De Arbowet kent geen specifieke eisen over hoeveel een verhuizer mag tillen. De last mag echter geen gevaar opleveren voor de veiligheid en of de gezondheid van de werknemer. Ook al is er geen wettelijke bepaling, over het algemeen wordt aangenomen dat 23 kilo het maximum is. Deze grens is gebaseerd op de NIOSH-methode die ook in de toelichting op het Arbobesluit 5.2 is opgenomen. Maar het gewicht is niet de enige factor die de taak belastend maakt. Ook de frequentie, de afstand van de verplaatsing, de hoogte tot de vloer en de draaiing van het lichaam zijn van invloed. De NIOSH-methode houdt rekening met deze omstandigheden. Op basis hiervan berekent NIOSH-rekentool het aanbevolen gewicht. Maximaal is dat 23 kilo, maar bij extra zware omstandigheden kan dat dus lager zijn. Over het algemeen luidt de uitkomst maximaal 12 kg of zelfs nog veel minder.
Hier kun je het maximaal tilgewicht berekenen:
https://www.arbobondgenoten.nl/arbothem/lichblst/lift.htm

https://www.verhuisboxen.nl/shop/klik-klak-verhuisdozen.html?open
SimonV