Op sommige daken zie ik soms een klein schuin stokje (nog geen 50cm) met een rondje erop, wat is dit?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (2)

Bedoel je zoiets?: http://2.bp.blogspot.com/-N2u_y7CXyns/VG3nDwg3l9I/AAAAAAAAiS0/zz92qVMfcTs/s1600/AMSTERDAM%2BDEEL%2B7.%2B(174).jpg
Dat is een hijsbalk. Die werd eeuwenlang gebruikt om goederen te hijsen naar de hogere verdiepingen van smalle hoge huizen met kleine spiltrappen.
Amadea
5 jaar geleden
een bliksemafleider
Plaatje bij antwoord
ronron1212