Hoe kan ik de geluidsinstellingen van mijn televisie aanpassen?

Ik ben 70, en kan de spraak van de Tv af en toe niet volgen.
Vaak is de achtergrond muziek overheersend.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wonen
1.1K
fremar
5 jaar geleden
https://www.beterhoren.nl/hooroplossingen-tv-audio
ronron1212
5 jaar geleden
Kan bij alle gehoorwinkels worden gekocht niet alleen bij beter horen.
Amadea
5 jaar geleden
Zit er niet zo'n knop op dat je het geluid kunt aanpassen op basis van het soort programma? Dus met verschil in klank bij een praatprogramma, sport, muziek, film of anders?
Amadea
5 jaar geleden
Als het betreffende programma trouwens ondertiteling heeft is dat vaak ook handig om erbij aan te zetten. Alleen niet bij een live show, want dan is het irritant dat de titels niet gelijk lopen met het geluid.
paulus811
5 jaar geleden
Vermeld even het merk en type tv, want zoals Amadea zegt, veel tv's hebben bij de geluidsopties een instelling voor spraak.
ronron1212
5 jaar geleden
Het probleem is zeer herkenbaar een programma waar gesproken wordt en daar bij is dan een achtergrond muziek bij aanwezig. Weg praat programma. Kijk bij voorbeeld wegpiraten enz.
ronron1212
5 jaar geleden
weg piraten is natuurlijk wegmisbruikers.
Ik zelf heb een zeer geavanceerd gehoorapparaat maar herken dit probleem maar al te duidelijk.

Antwoorden (1)

Bij iedere tv kun je naar instellingen gaan dan staat er ergens geluid of audio en dan kun je ergens kiezen voor sound style(kan anders heten). Daar kun je kiezen voor tussen verschillende stijlen, even testen welke het best voor jou is. Ook kun je een persoonlijk profiel hier maken door op persoonlijk te klikken.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ronron1212
5 jaar geleden
Bij alle tv's? @Dionysos1111
ronron1212
5 jaar geleden
@Dionysos1111 een stijl is een instelling van de speakers op stereo of allerlei andere vormen maar dat verandert niets aan de probleemstelling van de vraagsteller.