Wat moet je doen met buren die te veel overlast maken?

Ik heb buren die altijd heel laat gaan slapen en heel vroeg opstaan. Door de dag door kun je ze altijd iedere 5 minuten een duur dicht horen klappen. Ik snap dat je niet tegen je buren kunt dat ze niet deuren mogen gebruiken. Dat is niet het grootste probleem mijn buren doen altijd om 6 uur in de ochtend hun tuinslang aan, dit maakt zo een hard geluid dat ik er wakker van word. Ze hebben ook een een ander geluid dat ze soms maken (ik denk dat het een droger is), maar voor hun is altijd de beste tijdstip om dat de gebruiken om 12 uur 's avonds. Ik heb al met mijn buren erover gepraat, maar ze komen alleen maar met excuses, zoals: Wij deden niks, Dat was mijn dochter die maakt altijd veel lawaai. Maar daarna doen ze er niks aan. Dit is zo erg geworden dat ik tijdens mijn examens ergens anders moest slapen, omdat ik ban was dat ik anders tijdens mijn examen in slaap zal vallen. Ik vroeg zelfs of ze voor deze periode misschien stil konden zijn, maar niks.

Ik weet nu niet wat ik kan doen, ik hoop dat iemand mijn probleem kan helpen.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wonen
1.2K

Antwoorden (1)

De eerste stap heb je al gezet: praten ! Je probleem aangeven in de hoop dat ze zelf aktie ondernemen.
De tweede stap: nóg een keer praten. Probeer onderling wat regels af te spreken, maar houd daarbij rekening met de behoeften aan BEIDE (!) kanten.
De derde stap: spreek ze (altijd vriendelijk) aan op de afgesproken regels.
De vierde stap: Geef ze een laatste waarschuwing. En zeg wat de gevolgen zijn bij herhaling. (Vanaf hier zal de onderlinge sfeer waarschijnlijk negatief veranderen !)
Als allerlaatste redmiddel... schakel externe hulp in: maatschappelijk werk of eventueel de politie.