hoe kom je in aanraking om een huurappartement te huren terwijl je 17 jaar bent?

Ik ben nu 17 jaar en wordt binnen 6 weken uit een zelfstandigheids groep gezet. Daarna ga ik weer tijdelijk bij mijn ouders wonen alleen kan ik daar niet voor een lange periode wonen omdat ik in eerste instantie uit huis ben geplaatst omdat het tussen mij en mijn ouders niet meer ging.
Nou wordt alle verantwoording aan mij overgelaten buiten dat mijn ouders nog wel bereid zijn om mee te helpen maar die kunnen ook niets vinden voor mij.
Daarnaaast heb ik genoeg spaargeld en heb ik 2 banen (waaronder een van 0-38uu en een full-time). Plus ik heb een BBL opleiding.
Ook heb dit samen met een vriend (ook 17 jaar) overlegd en is bereid om samen met mij een appartement te huren zodra ik er een zelf heb gevonden.

*Ik woon in de omgeving Breda (waar ook mijn opleiding en werk zich bevinden)
*Ik ben 17 jaar (v.a 13 maart pas weer 18)
*Ik heb nu ongeveer maximaal 3 a 4 maanden om iets te vinden
*Ik kan vrijwel alles zelfstandig in het huishouden e.d.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wonen
1.1K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik ken het probleem en heb geen echte oplossing. Misschien kan je tijdelijk in een (kleine) kamer women, bijvoorbeeld via Kamernet.nl
Zelf had ik daar vorig jaar een kamer gevonden (was wel al volwassen) en tijdelijk is dat goed. Dan kan je iets relaxter verder zoeken.
jodyenboyke
5 jaar geleden
Ik neem aan dat je nu een PB (persoonlijk begeleider)hebt, die kan je hier mee helpen. Soms zijn er ook speciale projecten via de woningstichting met doorstroomplekken. Kortom vraag hulp nu het nog kan!

Antwoorden (1)

Als je je inschrijft bij de woningcorporatie in Breda, dan kom je op een wachtlijst.
Hier (provincie Utrecht) duurt het 10 jaar voor je aan de beurt bent. Ik weet niet hoe lang de wachtlijst bij jullie is, maar dat kan je vragen. Andere optie is privé huren, maar die prijzen liggen hoger. Je kunt ook bij de makelaar vragen of hij huuraanbiedingen heeft in de privé´-sector. Succes!
Ivana