Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar vind ik info over dit verticaal roterend tiny house?

Ik vond op Internet eens een ontwerp voor een tiny hous dat ik helaas niet meer terug kan vinden.
Het gaat om een piepklein huis in de vorm van een liggende cilinder. Een gedeelte met keuken en badkamer is vast en een gedeelte van het huis is als een wiel rond te draaien, zodat de slaapkamer in zit-, werk-, of eetkamer verandert.
Als ik het mij goed herinner, was dit een van de ontwerpen voor een architectenwedstrijd voor tiny-housontwerpen.

6 jaar geleden
in: Wonen
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat is het Rotating Home van George Clark. Het ontwerp is o.a. te zien geweest in een aflevering van Amazing Spaces, een tv-serie over bijzondere woningen.

Via de tweede link is nog een deel van de uitzending terug te zien, waarin het ontwerp wordt gepresenteerd. Ook is er in diverse tijdschriften, op websites en in blogs over architectuur en wonen aandacht aan besteed.
- - - toevoeging aan antwoord - - -
Studenten van de universiteit in Karlsruhe (Duitsland) hebben de Roll it ontworpen. Geniaal idee en ook ontzettend mooi vormgegeven in hout!
http://wikidee.org/index.php?page=photo&id=34441
(Lees meer...)
Inekez1
6 jaar geleden
Musonius
6 jaar geleden
Geweldig om dit te zien. Dank voor je informatie, Inekez1. Helaas is dit niet de architect en het huis ik bedoel, maar het lijkt mij dat de een de ander geïnspireerd heeft.
Het huis dat ik zag, is veel kleiner en veel eenvoudiger. Badkamer en keuken zijn vast, maar door te draaien doet het bed (als ik het mij goed herinner) dienst als rugleuning van de stoel. Bed, stoel en tafel maken deel uit van het ontwerp en het materiaal en draaien naar boven.
Ik meen ook dat het een Nederlandse architect was, maar daar ben ik niet helemaal zeker van.
Musonius
6 jaar geleden
Dank voor de toevoeging! De Roll-it komt heel dicht in de buurt met het ontwerp dat ik zag. De architect, die ik vond, is duidelijk met dit ontwerp aan de gang geweest, die voegde er een vast gedeelte met badkamer en keuken aan toe en maakte er zo een piepklein, maar leefbaar huis van.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding