Wat doen? Huizen worden gerenoveerd en we moeten verhuizen. Maar heb me niet ingeschreven voor een wachtlijst?

Nou heb ik begrepen dat er ook een verhuisvergoeding is van minimaal 5.800 +/- euro. Mooi meegenomen en daar gaan we aanspraak op doen.

Alleen weet ik nog niet hoe we aan een nieuwe woning moeten komen. We hebben ons niet ingeschreven voor in een wachtlijst. Zal er via de verhuurder een mogelijkheid zijn van een bepaalde voorrang ofzo?

De renovatie zal ergens in 2020 beginnen. En we willen ons morgen inschrijven. Dan hebben we ongeveer 2 a 3 jaar op een wachtlijst gewacht. En dat is heel weinig in Zuid-Holland.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kom je na de renovatie dan niet terug in je eigen huis? Vaak zorgt nl. bij een renovatie de huiseigenaar voor een vervangende woning gedurende de renovatieperiode of krijg je in elk geval voorrang.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Okey, dus voorrang krijgen is de standaard voor als we uit huis moeten vanwege een renovatie/sloop. We moeten ongeveer een jaartje of twee dan in een wisselwoning wonen heb ik begrepen. Of anders met voorrang zoeken naar een nieuwe woning.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb een mail gestuurd natuurlijk naar de woningcorporatie. Dacht even op goeievraag deze vraag stellen..
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik dacht ook dat er dan woonbemiddeling of urgentie gegeven wordt.
Bij grote projecten zorgen ze van tevoren al dat ze lege huizen hebben. Die verhuisvergoeding is voor dingen als vloerbedekking, verf en een verhuizer. Als je weinig zelf kan doen is dat geld snel op.

Antwoorden (1)

De verhuurder is verantwoordelijk voor een nieuwe woning als je gedwongen je huis uit moet wegens sloop of renovatie.