Kan ik de onderhoudsmonteur van de CV bellen als mijn verwarming niet werkt/lekt maar de ketel het wel doet?

Ik heb al ontlucht. Komt alleen water uit de kachels, geen lucht. Heb de ketel bijgevuld. Tot 1.9 bar...nu nog maar 1.7 bar. En een aantal radiatoren doen het niet of slecht.

De thermostaat in de woonkamer zegt 22° maar dat klopt niet. Gewone thermometer zegt 19°

Zet ik de thermostaat op 30° slaat de ketel aan en gaat hij stoken. Maar hij krijgt de woonkamer niet warm omdat 2 van de 3 radiatoren het slecht doen...worden lauw...en boven ga je dood van de hitte.

Warm water werkt gewoon naar behoren.

Nu vraag ik mij af of ik daarvoor ook de onderhoudsmonteur kan bellen. Ik heb nooit een eigen ketel gehad. Hiervoor had ik blokverwarming en als je problemen had stuurde de VVE iemand langs.

6 jaar geleden
in: Wonen
1.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een beetje zakken van de druk, zeker na bijvullen is niet raar.
Als ie daarna maar wel rond de 1.7 blijft. Boven kan je de radiatoren dicht doen, dan gaat alles naar die ene goeie in de woonkamer en dan zou het zelfs kunnen dat de twee andere ook mee gaan doen.
Ritsuka
6 jaar geleden
Kan gewoon hoor, verwarming hoort ook bij de CV. Ik belde laatst ook over 1 radiator die koud bleef, hij heeft het netjes opgelost, de rest van de radiatoren gecontroleerd, en nog de ketel bijgevuld.

Antwoorden (1)

Natuurlijk kun je de onderhoudsmonteur bellen, dit hoort bij de hele c.v. en een onderdeel werkt niet naar behoren.
Misschien is het wel een kleinigheid, dus overleg over de telefoon als dat kan. Ik zou ook eerst wel informeren naar de prijs, voorrijkosten etc. Mogelijk eerst een paar bellen en is er concurrentie dus verschil in de prijs.

Succes HeerV!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Ik heb al een onderhoudscontract met een firma. I.v.m. schoonmaken, onderhoud enzo. Daar zit voorrijkosten en onderdelen al bij in. Maar ik wist niet dat ik hem ook kon bellen als het probleem bij de thermostaat en/of radiatoren ligt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Mooi, je hebt al een contract, even bellen vandaag en zsm een afspraak maken. Ja hoor, hij doet het niet. Trouwens je weet nog niet waar het aan ligt, daarvoor heb je de monteur nodig. Deze onderhoudt, repareert en vervangt. Geef gelijk door wat je al gedaan/geprobeerd hebt i.v.m. eventuele onderdelen.
Je had mogelijk de weekend/nooddienst kunnen bellen. Misschien even naar vragen wanneer je belt.