Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe droogt een plafond na lekkage?

eind oktober is mijn bitumen vervangen, tijdens en 4x na die tijd is er een lekkage ontstaan in mijn slaapkamer. Dit in de buurt van de schoorsteen en goot. Na de laatste reparatie vorige week wisten ze niet precies waar het zat maar is de schoorsteen opnieuw ingepakt.
Na een week relatief droog zie ik nu ineens natte plekken, nu vraag ik me af of dit zou kunnen door het drogen van het plafond of dat er wellicht weer iets aan de hand is. Vraag dus hoe een gestucked plafond droogt en wat ik zou kunnen doen om meer zekerheid te krijgen

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen
3.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Na een week opnieuw natte plekken betekend een actieve lekkage. Een uitzondering zou een soort van wateropslag kunnen zijn die ergens is ontstaan. Bijvoorbeeld op isolatie of plastic. De enige zekerheid krijg je na een zware regenbui en zelfs dan weet je het pas zeker na een paar keer met wind uit verschillende richtingen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Stuc droogt van binnen naar buiten, zeker bij een plafond waar de zwaartekracht ook meehelpt.
Natte plekke na een week droog te zijn geweest zijn nieuwe plekken.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Een plafond moet (na een lekkage) drogen d.m.v. verdamping aan de omgevingslucht. Je kunt het versnellen door de verwarming hoger te draaien en een flinke ventilator te plaatsen.
(Lees meer...)
jc54
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
dus als ik nu een glans zie van vocht kan dat doordat het vocht onttrokken wordt uit het stucwerk?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding