Waarvan zijn microvezeldoekjes gemaakt?

Onze kat eet ervan zodra ik een keer het aanrecht heb schoongemaakt. We hadden gisteren vis..., en dan ruikt zo'n doekje daarnaar. Hij rooft het van het aanrecht en ik vind het op de grond terug met stukken eruit!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen
1K

Antwoorden (2)

Daar zal verschil in zitten.
De eerste die ik vond:
https://www.neweco.nl/microvezel-wonderdoek-soft-blauw.html
70% polyester / 30% polyamide
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank voor je antwoord, nu maar eens googlen hoe een kattenmaag op polyester reageert, ai, zal vast niet best zijn. Gelukkig is hij nog tierig.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Polyester lost niet zomaar op, ook niet in zuur in de maag.
Vooral langdurige blootstelling aan kleine hoeveelheden is schadelijk voor mens en dier.
Hele kleine stukjes laten los in de was, dat komt via via in de zee terecht en in vissen die wij eten. Grote stukken zoals stukken doek zijn denk ik vooral gevaarlijk i.v.m. verstopping.
Ik weet niet welke hoeveelheid gevaarlijk is, maar ik gok dat als het niet teveel is, er ergens een hele rare haarbal ligt of je vind het misschien terug in de kattenbak. Als er een halve doek weg is, dan zou ik een dierenarts bellen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Yep, zoveel is het gelukkig niet. Dank weer!
Het is een olieprodukt. Net zoiets als fleecedekens, lekker warm en functioneel.