Is dit schimmel?

Toen wij behang eraf gehaald hadden kwam dit er onder vandaan. Is dit schimmel? Zo ja hoe verwijder je dit? Zo niet, wat is het dan?
Het is op gipsplaat met een kartonnen bovenlaag.

Picture for question
6 jaar geleden
in: Wonen

Antwoorden (1)

Het lijkt mij geen schimmel, maar eerder iets van roestwater. Ik vermoed dat er ooit iets met die radiator aan de hand is geweest, waarbij vervuild water uit de verwarming tegen de muur is gespoten. Het is in de karton getrokken en je krijgt het er niet meer uit. Alleen door (meerdere malen) overschilderen of behangen kan je het wegwerken.
Als het schimmel was, dan zou het een egale vlek zijn. Dit lijkt meer op spetters.
jc54
6 jaar geleden
lucius0605
6 jaar geleden
Oke, het zit inderdaad wel veel om en ook een stukje achter de verwarming. Maar het zit ook op dezelfde muur boven het raam.. Dat is dan wel weer gek..