Waarom maken ze het draagtasje van een tent zo klein?

Wie heeft er nog meer last van: je koopt een tentje met een handige draagtas. Na het camperen krijg je het tentje er wel weer in, maar het kost heel veel moeite, geduw en getrek.

Waarom maken ze die tasjes niet gewoon ietsje groter?

Toegevoegd na 15 minuten:
Zou het geen geweldige marketingtruc zijn:

-Jiepiejee-Tentjes, tijdelijk met veel te groot draagtasje.-

Ik ben alvast verkocht.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat een tent opzetten een puzzel zou moeten zijn, en het opvouwen ook. Je krijgt twee puzzels voor de prijs van 1.

Het beste antwoord

De enige reden waarom ze die zakjes te klein maken is niet omdat het handig moet zijn voor jou om die tent of wat dan ook er in terug te krijgen maar het volgende : Als je de zakken groter maakt krijg je een groter volume, dus de fabrikant kan minder tentjes in een container krijgen op transport van fabriek naar afnemers. Het neemt meer ruimte in de winkel in beslag, de klant ziet een grote zak en denkt "wat een grote zak" en koopt vervolgens een tent in een te klein zakje.

Warrig verhaal misschien maar in het kort :

transportkosten fabrikant
opslag etc. volume
klant WIL klein zakje
wat klant denkt als hij tent terug in zakje moet krijgen ergens boven op een berg in Tibet zal fabrikant worst wezen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Scheelt weer een stukje stof en dat is geld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat het niet uitmaakt hoe groot of hoe klein dat tasje is, je krijgt hem er nooit meer zo in als dat de fabrikant dat gekregen heeft. Waarom zou een fabrikant hem in een groter tasje doen dan dat zij het kunnen opvouwen?

Wij moeten ons maar zien te redden en het is toch altijd wel een grappig gezicht hoe wij zo aan het pielen zijn om die tent er weer in te duwen?

Och ik mag deze zomer ook weer met Lowlands, krijg het meestal nog verrassend goed voor elkaar, in tegenstelling tot mijn vriend die soms nog wel eens over wil gaan op niet meer opvouwen maar puur duwen... daarom ben ik er aardig in gevorderd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de tent koopt en je ziet het tasje dan denk je "goh wat een klein tasje voor zo'n grote tent, das gemakkelijk, kan ik altijd meenemen omdat het niet zoveel plaats inneemt". Gebaseerd op "schijn bedriegt".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je de tent goed opvouwt of oprolt mag het geen probleem zijn. Ik heb het tijdens mijn campingperiode vele malen moeten doen en het lukte steeds weer. Kwestie van geduldig zijn, denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep, gewoon een kwestie van logisch nadenken en goed vouwen/rollen. Dan past het altijd.
Wij mensen zijn echter altijd ongeduldig en haken af als het niet in eens goed gaat/lukt.

Kortom; of vaker kamperen zodat je er handigheid in krijgt of gewoon een appartement boeken.