Wat kan ik doen om openstaande deur vast te zetten tegen insluipers?

Binnenkort gaan we een een week naar een klein, afgelegen vakantiehuisje. Het heeft helaas geen ramen die open kunnen. In de slaapkamer is sowieso geen raam, alleen een naar buiten openslaande tuindeur. Als het warm is, wil ik 's nachts die deur open houden, maar voor de veiligheid niet wijder dan 10 of 15 cm. In een gehuurd huisje kun je natuurlijk geen dingen op de deur schroeven. Daarom heb ik bedacht de deur vast te zetten met een lange spanband van deurkruk naar cv-radiator. (die afstand is ongeveer 1,5 meter). Verder zou ik een zakje knikkers voor de deuropening willen uitstrooien, omdat je die op de parketvloer hoort rollen zodra er iemand op stapt (mens of dier). Iemand nog andere/betere suggesties? Dank alvast!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wonen
paulus811
6 jaar geleden
Een inbreker die bewust jouw gehuurde huisje uitzoekt, laat zich door niets tegenhouden. Ook niet door een spandbandje. Wat echt helpt is een flinke waakzame hond, maar die moet je dan wel hebben natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt voor het meedenken!

Het beste antwoord

Haal voor een paar euro een stuk horgaas, muggengordijn of vitrage (Blokker, Action of Ikea) en plak dat met schilderstape in de deuropening. Behalve insluipers heb je dan ook geen last van muggen, slakken en ander ongedierte dat wel eens vanuit de natuur in huis wil kruipen of vliegen.

Als er een persoon door wil, zal dat zeker lukken. Niet geheel zonder geluid te maken, maar in een afgelegen huisje begin je toch niks als je gaat schreeuwen om hulp. Echter komen insluipers zelden op dat soort afgelegen plaatsen. Ik zou me meer druk maken om stekende en zoemende muggen en glibberige slakken naast je bed waar je 's morgens met blote voeten op gaat staan, dan om een insluiper.

Fijne vakantie!
Inekez1
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Briljant idee!!! Ik ga het meteen halen. Dank je wel!