Vanaf welke datum kan ik mijn inkomensverklaring van 2016 opvragen ?

Hallo,

Mijn vriendin en ik willen dit jaar graag verhuizen , naar een grotere woning via de woning bouw vereniging.
Hiervoor is o.a. een inkomensverklaring nodig.(ib60 formulier)
Enkel willen wij dit formulier over het jaar 2016 en niet "de nu actuele" van 2015.
Nu is onze vraag:
Vanaf wanneer kunnen wij onze inkomensverklaring van 2016 opvragen?
Is daar een specifieke datum voor, wanneer deze online opvraagbaar is bij de belastingdienst ?

Dank alvast !

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
2K

Antwoorden (1)

Doe je (tijdig) aangifte over 2016? Dan kun je de inkomensverklaring over 2016 downloaden vanaf 1 juni, want dan is je inkomen bekend bij de Belastingdienst. Doet je geen aangifte over 2016? Dan kun je de inkomensverklaring over 2016 nu al downloaden in Mijn Belastingdienst.