Welke vloer is het beste voor honden?

Wat voor soort vloer is het beste voor honden ivm uitglijden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Qua uitglijden eenvoudig tapijt . Ook niet zo koud of heet . Maar qua hygiëne en schoonhouden verre het slechts.

Antwoorden (1)

Het vaakst werd een PVC-vloer (Vinyl) genoemd. Dit type kunststofvloer heeft een aantal duidelijke voordelen voor honden. Het is slijtvast, geeft genoeg grip aan hondenpootjes en is gemakkelijk schoon te maken. Bovendien neemt het snel de temperatuur van de kamer aan waardoor honden niet op een koude vloer hoeven te liggen.
Laminaat ging nek aan nek met PVC als populairste vloer voor honden. Het moet dan wel het ruwe soort zijn, want anders wordt het één grote schaatspartij.
fremar
7 jaar geleden
Ivana
7 jaar geleden
Fremar, dit geldt eigenlijk alleen voor jonge honden in de tijd dat hun botten zich ontwikkelen. Ze zijn dan onstuimig en de bespiering is nog niet zo goed, dat glijpartijen kunnen worden opgevangen. Een volwassen hond zal weinig hinder van een normale ondergrond ondervinden.
Je kunt dus rustig in de tijd dat de hond jong is en kwetsbaar, een aantal matten neerleggen of lopers uitrollen, zodat mogelijke gladde ondergrond wordt ondervangen. Mensen hoeven niet hun hele vloerbedekking aan een hond aan te passen.
Toch maar een plus, want je antwoord is bruikbaar. :)