Hoe maak je een leegstaand huis winterklaar?

Betreft te koop staande tussenwoning.
Ik kom er ongeveer 1x in de 10 a 14 dagen een dag(deel) en soms slapen.
Woon al elders.

Verwarming staat nu op 15 graden, cv's staan open. Is voldoemde neem ik aan?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
3.9K
ronron1212
7 jaar geleden
ls er een buitenkraan is die afsluiten en aftappen.
paulus811
7 jaar geleden
5 graden is al voldoende, zolang de boel maar boven het vriespunt blijft. Bij een eventuele bezichtiging kun je de verwarming iets hoger zetten. Ook zou ik zorgen dat de tuin netjes en dus winterklaar is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een bezichtiging zal vast via een makelaar gaan en die gaat niet een uur van te voren de verwarming hoger zetten.
5 graden en het huis zal koud en kil aanvoelen, dan verkoop je het niet of tegen een veel lagere prijs.
Aan de andere kant is het verstandig om de dag voor een bezichtiging even langs te rijden om te kijken of (buiten) alles er netjes bij ligt. (makelaar kan de temperatuur dan weer laag zetten) Maar dan moet ook qua afstand maar net kunnen. Wat veel energie scheelt is de CV temperatuur verlagen, bij continu 15 kan die zelfs naar de 40 graden.

Antwoorden (1)

Goten na de herfst schoon anders kans op grote schade. Geen vogel nesten in schoorsteen of ventilatie pijpen Met lekkage en vocht doorslag als gevolg of nog erger . Afvoer regen water en smelt water is essentieel . Ventileer op mooie winterdagen liever kort en hevig dan helemaal niet . Ventileer constant enigszins maar pas op voor open ramen enz . Breng de cv op de juiste bar Lukt dat je zelf niet zorg dat de cv een beurt krijgt ( de cv valt uit bij gebrek aan druk ) altijd als de vorst invalt vallen de cv's uit :(. Tap buiten kranen af controleer de garage en schuur op vloeistoffen enz. Sluit de cv ruimte af deur dicht maar zet liefst alle deuren binnen huis open ( voor de ventilatie ) maar voor brand beter dicht . Check bomen rond het huis op losse of gevaarlijke takken . Geen sleutel in de bloempot Vd deur ! Laat evt wat licht dmv een tijd schakelaar aan en uit gaan . Haal op tijd de brieven bus leeg zodat men niet van 100 meter ziet dat het huis onbewoond is . Trek iedere x de toiletten een paar x door . Tape evt de deksel Vh toilet dicht ( ratten spinnen enz ) spoel wat gloor door de sifons . Laat iedere x de kranen even lopen maar adem het NIET in ( legionella gevaar ) . Tja tijdelijke verhuur is zeker ook een optie want een leeg huis gaat hard van je af en je maakt mogelijk iemand blij . Ja betaal op tijd je gas en licht . Ps alle eten uit het huis .
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ronron1212
7 jaar geleden
Wat is het nu open of dicht
Sluit de cv ruimte af deur dicht maar zet liefst alle deuren binnen huis open ( voor de ventilatie ) maar voor brand beter dicht
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat is inderdaad tegenstrijdig . De cv ruimte dicht . De deuren in huis open . Er moet een afweging gemaakt worden . Deuren open is beter voor de circulatie deuren dicht is beter tegen mogelijk brand en ongewenste bezoekers ( katten )