Kun je in een magneetplaat knippen?

bijvoorbeeld bij een dikte van 0.9mm

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
1.1K

Antwoorden (1)

Ja, met een goede stevige scherpe schaar kan dat. Maar met een stanleymes langs een metalen lineaal op een grote werkbank wordt het veel rechter en mooier. Wat je ook gebruikt, let goed op dat jeschaar of mes loodrecht op het oppervlak houdt anders krijg je hele lelijke randjes.

Maar, let op! Het is behoorlijk stug spul, dus advies: neem eerst een klein stukje of reepje en probeer er wat strakke ingewikkeldfe figuurtjes uit te knippen om gevoel voor het materiaal te krijgen.

Neem, áls je een schaar pakt, ook echt een *goede* schaar, zeker als het een beetje mooi moet worden. Die goedkopies van de Action of de supermarkt van dat Chinese waaibomenmetaal worden na een paar keer knippen bot en als je een beetje kracht zet dan houdt het scharniertje (vaak ook van plastic!) het niet en voor je het weet trek je opeens een lange scheve snee door het materiaal. Haal een goede bij de ijzerwinkel of de kunstenaarsbenodigdhedenzaak. En neem dan meteen een metalen lineaal mee.

De beste manier voor thuis is, denk ik, een stevige papiersnijder. Zo'n apparaat met een tafelblad, klemmen en een soort guillotine-achtig hakmes waar je gegarandeerd mooie rechte lijnen trekt, als je vel daar tenminste in/onder past.

Knip/snijd ze! :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
BarendV
7 jaar geleden
De stofschaar van de Action is bijzonder stevig en blijft scherp knippen ook na maandenlange mishandeling met dikker en stugger materiaal, dikker dan de zachte rubberen magneetplaten van een paar mm. Maar wel +1 voor de tip van het snijden met stanleymes en een metalen lineaal. De stofschaar (naaischaar) is overigens voor een schijntje te vinden bij de hobby-afdeling, dit is dus niet de flut huishoudscharenset bij de keukenspullen.