In deze poreuze muur ( baksteen) proberen we een kapstok te maken. Helaas gaat de plug er steeds weer uit. Welke plug moeten we gebruiken of iets?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
1.6K
Utrecht
7 jaar geleden
een keilbout
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Gaatje boren, gaat uitzuigen en even met een rietje o.i.d. uitblazen. (ogen dicht)
Bruislijm erin, plug erin, wachten totdat het goed droog is. (te lang wachten kan niet, te kort wel, dus meestal gewoon 24 wachten)
Schroef erin.

Antwoorden (2)

neem een klein type keilbout
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Er zijn verschillende methoden, en ook verschillende muren. Als de muur dun is en er loze ruimte achter de muur zit (bijvoorbeeld een wandje van gipsplaten) zou je een hollewandplug kunnen proberen. Als het een muur is waar het gruis gewoon uit komt rollen zodra je er met een plug naar wijst zou je kunnen proberen met bruislijm of met muurvuller het gat te vullen en daar de plug in de drukken, dan laten drogen en met een mesje of zo het naar buiten gedrukte bevestigingsmateriaal wegkrabben/wegsnijden. Ikzelf gebruik altijd sneldrogende muurvuller; dit zet een beetje uit tijdens het drogen dus de plug en het stukje muur eromheen staat dan onder genoeg druk om wat te kunnen dragen. Vooral als het een brosse tegelwand of zo is zou je voordat je gaat boren of kloppen eerst met schilderstape alles kunnen afplakken, zeker bij tegels helpt dit goed tegen barsten en gruis.

Uiteraard wel altijd opletten met broze muurtjes en belasting - de plug en de schroef kunnen nog zo goed vastzitten, als het écht een bros wandje is trek je er bij een overbelasting alsnog zo een brok uit (waar dan wel weer de schroef dan wel heel goed in blijft zitten :) )

Toegevoegd na 2 minuten:
... maar goed, het gaat om broze baksteen lees ik :) Dus ik zeg muurvuller, 't is tenslotte maar een kapstokje. Zou je er serieus kracht op moeten zetten dan is een dikke keilbout ook nog een optie.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
paulus811
7 jaar geleden
Flauw die min zonder reactie, + ter compensatie en omdat het een goed antwoord is.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Paulus thanks :) (But what else is new...)