Wat is dit. Waar werd/wordt het voor gebruikt?

Toegevoegd na 7 minuten:
Voorwerp is steen/glas-achtig.

Toegevoegd na 8 minuten:
NB. Euro voor groottebepaling!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
1.3K
Rieneke1
7 jaar geleden
Het lijkt wel een vaatwasblokje :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Een vaatwasblokje en een euro?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
Een 4-kant blokje... dat kan letterlijk voor vanalles zijn.
Van afstandhouder tot mooi/sierlijk steentje.
HeerVoldemort
7 jaar geleden
In dit geval kan het alles zijn. Vaatwastablet was ook het eerste waar ik aan dacht. Wat voor materiaal is het?
Is het hard of zacht?
Massief of hol?

Antwoorden (1)

van de foto is het moeilijk met zekerheid te zeggen, maar ik heb een sterk vermoeden dat dit een slijpsteen is die gemaakt is van twee verschillende materialen (vandaar de twee kleuren) waarvan de ene zachter is dan de ander.
Maar meestal zijn die iets groter, dus er zal wel een specifiek klein mesje bij horen dat hierop geslepen wordt.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het voorwerp is aan alle kanten even glad (gepolijst?). Het lijkt meer op één soort materiaal, bv glas of steen, waarbij de ene helft wit, en de andere helft blauw gekleurd is.