Is het mogelijk dat een guppy geen geslacht heeft?

Ik heb namelijk twee volwassen guppen die zeker geen man zijn (ivm ontbreken van 'penis') maar ook de vlek niet hebben die vrouwtjes onder hebben.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wonen
2.3K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Laten we naar de mens kijken: het hebben van borsten is bij mensen een eigenschap die je meestal bij vrouwen tegenkomt. Is een vrouw zonder borsten geen vrouw?
Voel je m' aan?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja maar ik wil dan wel weten. Is het nu een man of een vrouw?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wat Clickmen zegt kan je ook weer omdraaien:
het hebben van een penis is bij mensen een eigenschap die je meestal bij... Verder heb ik nul verstand van guppen, maar mogelijk klopt de aanname in de vraag niet.

Antwoorden (1)

Nee. De gup op de foto is niet geslachtloos, het is een vrouwtje.
De stip dit je mist bij je gup is een stip die zwangere vrouwtjes hebben. Zodra je vrouwtje zwanger is zal jet een stip krijgen.

------Bij guppy’s is duidelijk onderscheid te maken tussen mannetjes en vrouwtjes. Niet alleen is het mannetje vaak kleurrijker en kleiner dan de vrouwtjes, ook de aarsvin ziet er anders uit. Bij de mannetjesgup is deze omgevormd tot een paringsorgaan, het gonopodium. Omdat de guppy levendbarend is, moet de bevruchting van het vrouwtje inwendig gebeuren.

Guppy’s zijn ontzettend vruchtbaar, daarom worden ze ook wel ‘miljoenvisje’ genoemd. Het vrouwtje krijgt per keer tien tot zeventig jongen. Grotere vrouwtjes krijgen vaak meer jongen dan kleine vrouwtjes. Bovendien kunnen vrouwtjes het sperma opslaan en verdelen over meerdere bevruchtingen. De zwangerschap duurt vier tot zes weken. Zwangere vrouwtjes zijn te herkennen aan een donkere vlek op hun achterlijf. De jonge guppy's zorgen voor zichzelf. Ze hebben wel een verstopplaats nodig in bijvoorbeeld waterplanten, anders worden ze opgegeten. Na ongeveer twee tot drie maanden kunnen ze zichzelf alweer voortplanten. ------